Ansöka om kredit

När kan jag ansöka?

Du kan ansöka om Monefit-kredit dygnet runt på vår webbplats. Det är snabbt och enkelt att fylla i ansökan, det tar bara några minuter. Ansökningar behandlas under våra öppettider måndag till söndag mellan kl. 09.00 och 21.00.

Monefit Split – vad är det och varför och hur kan jag använda det? Vad är Monefit Split?

Monefit Split är ett räntefritt lån med tre månaders återbetalning.

Hur ofta kan jag använda Monefit Split?

Du kan använda Monefit Split en gång per 24 månader. Det innebär att efter fullständig återbetalning av Monefit Split kan du ta ut ett nytt lån efter 24 månader.

När har jag pengarna på mitt bankkonto?

Efter en godkänd kreditansökan tar det oftast omkring 15 minuter att överföra kreditbeloppet, men det finns bankspecifika skillnader.

Monefit-kreditkonto – vad är det och när och hur kan jag använda det? Vad är ett Monefit-kreditkonto och hur stor kredit kan jag använda?

Ett Monefit-kreditkonto är som en digital plånbok. Du kan använda den kreditgräns som är öppen för dig i den utsträckning du behöver. Det kostar inget att öppna och äga ett kreditkonto utan det tillgängliga kreditbeloppet. Monefit-kreditkonto kan användas upp till maximalt XXXXXX EUR. En individuell kreditgräns beräknas för varje kund vid ansökan.

Jag vill öppna ett Monefit-kreditkonto. Vilka villkor måste jag uppfylla?

För att öppna ett kreditkonto måste du ha ett finskt personnummer och vara minst 18 år gammal. Dessutom får du inte ha någon betalningsanmärkning.

När har jag pengarna på mitt bankkonto?

Efter en godkänd kreditansökan tar det oftast omkring 15 minuter att överföra kreditbeloppet, men det finns bankspecifika skillnader.

Frågor om att använda ett Monefit-kreditkonto

Kan jag göra ytterligare köp på min kredit innan fakturans förfallodatum?

Du kan göra uttag från din tillgängliga kreditgräns när som helst. Det här förutsätter att du har hanterat återbetalningen för dina Monefit-fakturor korrekt.

Kan ett Monefit-kreditkonto sägas upp?

Ja. Kunden har rätt att säga upp avtalet inom 14 dagar efter att ha slutfört avtalet i enlighet med avsnitt 7:11 i kundskyddslagen. Kunden måste skicka in en uppsägning inte senare än 14 dagar efter att ha slutfört kreditavtalet.

Uppsägning måste göras skriftligen och innehålla minst följande information:

  • Låntagarens namn och personnummer
  • Plats och datum
  • Uppsägningsmeddelande
  • Kredittagarens underskrift

Uppsägningar måste skickas per e-post till customerspalvelu@monefit.fi.

När din uppsägning har behandlats får du ett e-postmeddelanden med instruktioner om hur du återbetalar din kredit och eventuell ränta

Återbetalningsproblem

Jag har betalat min räkning. När ser jag det på mitt Monefit kreditkonto?

Den använda kreditgränsen släpps så fort din betalning har krediterats på ditt Monefit-kreditkonto. Korrekt betalningsallokering sker oftast nästa dag. Det här kräver korrekt användning av referensnumret på din faktura.

Hur snart måste jag betala det använda kreditbeloppet?

Monefit skickar en månadsfaktura till dig. Beloppet på fakturan beror på det kreditbelopp du använder och eventuell fakturering för ytterligare tjänster. Minsta faktureringsbelopp per månad är oftast 10 euro och minsta faktiska återbetalning är 8 % av det totala lånebeloppet.

Kan jag återbetala hela beloppet på en gång eller, till exempel, en större återbetalning när som helst?

Du kan betala av använt kreditbelopp vid en tidpunkt som passar dig och även allting på en gång. Om du betalar allt på en gång kontrollerar du ditt återbetalningssaldo i Monefits självbetjäning. Kom dock ihåg att som minimum måste du betala det belopp din månadsfaktura ligger på.

Vad händer om jag inte kan betala månadsbetalningen på min kredit?

Kontakta kundtjänst omedelbart. En obetald månadsavgift är ett avtalsbrott. När betalningen försenas läggs ränta på och i enlighet med inkassolagen, påminnelse- och inkassoavgifter. Vi skickar en betalningspåminnelse 14 dagar efter fakturans förfallodatum.

Var hittar jag faktureringsinformation?

Du kan visa din faktureringsinformation genom att logga in i Monefits självbetjäning.

Säkerhet och allmän information om Monefits tjänster

Är det säkert att ansöka om ett Monefit kreditkonto?

Ja. Vi identifierar alla kunder säkert med bank-ID. Vi behandlar alltid kundinformation konfidentiellt. Informationen lämnas inte ut till tredje parter, förutom till myndigheter och partners som ansvarar för fakturering eller inkasso.

Ansöka om kredit

När kan jag ansöka?

Du kan ansöka om Monefit-kredit dygnet runt på vår webbplats. Det är snabbt och enkelt att fylla i ansökan, det tar bara några minuter. Ansökningar behandlas under våra öppettider måndag till söndag mellan kl. 09.00 och 21.00.

Monefit Split – vad är det och varför och hur kan jag använda det? Vad är Monefit Split?

Monefit Split är ett räntefritt lån med tre månaders återbetalning.

Hur ofta kan jag använda Monefit Split?

Du kan använda Monefit Split en gång per 24 månader. Det innebär att efter fullständig återbetalning av Monefit Split kan du ta ut ett nytt lån efter 24 månader.

När har jag pengarna på mitt bankkonto?

Efter en godkänd kreditansökan tar det oftast omkring 15 minuter att överföra kreditbeloppet, men det finns bankspecifika skillnader.

Monefit-kreditkonto – vad är det och när och hur kan jag använda det? Vad är ett Monefit-kreditkonto och hur stor kredit kan jag använda?

Ett Monefit-kreditkonto är som en digital plånbok. Du kan använda den kreditgräns som är öppen för dig i den utsträckning du behöver. Det kostar inget att öppna och äga ett kreditkonto utan det tillgängliga kreditbeloppet. Monefit-kreditkonto kan användas upp till maximalt XXXXXX EUR. En individuell kreditgräns beräknas för varje kund vid ansökan.

Jag vill öppna ett Monefit-kreditkonto. Vilka villkor måste jag uppfylla?

För att öppna ett kreditkonto måste du ha ett finskt personnummer och vara minst 18 år gammal. Dessutom får du inte ha någon betalningsanmärkning.

När har jag pengarna på mitt bankkonto?

Efter en godkänd kreditansökan tar det oftast omkring 15 minuter att överföra kreditbeloppet, men det finns bankspecifika skillnader.

Frågor om att använda ett Monefit-kreditkonto

Kan jag göra ytterligare köp på min kredit innan fakturans förfallodatum?

Du kan göra uttag från din tillgängliga kreditgräns när som helst. Det här förutsätter att du har hanterat återbetalningen för dina Monefit-fakturor korrekt.

Kan ett Monefit-kreditkonto sägas upp?

Ja. Kunden har rätt att säga upp avtalet inom 14 dagar efter att ha slutfört avtalet i enlighet med avsnitt 7:11 i kundskyddslagen. Kunden måste skicka in en uppsägning inte senare än 14 dagar efter att ha slutfört kreditavtalet.

Uppsägning måste göras skriftligen och innehålla minst följande information:

  • Låntagarens namn och personnummer
  • Plats och datum
  • Uppsägningsmeddelande
  • Kredittagarens underskrift

Uppsägningar måste skickas per e-post till customerspalvelu@monefit.fi.

När din uppsägning har behandlats får du ett e-postmeddelanden med instruktioner om hur du återbetalar din kredit och eventuell ränta

Återbetalningsproblem

Jag har betalat min räkning. När ser jag det på mitt Monefit kreditkonto?

Den använda kreditgränsen släpps så fort din betalning har krediterats på ditt Monefit-kreditkonto. Korrekt betalningsallokering sker oftast nästa dag. Det här kräver korrekt användning av referensnumret på din faktura.

Hur snart måste jag betala det använda kreditbeloppet?

Monefit skickar en månadsfaktura till dig. Beloppet på fakturan beror på det kreditbelopp du använder och eventuell fakturering för ytterligare tjänster. Minsta faktureringsbelopp per månad är oftast 10 euro och minsta faktiska återbetalning är 8 % av det totala lånebeloppet.

Kan jag återbetala hela beloppet på en gång eller, till exempel, en större återbetalning när som helst?

Du kan betala av använt kreditbelopp vid en tidpunkt som passar dig och även allting på en gång. Om du betalar allt på en gång kontrollerar du ditt återbetalningssaldo i Monefits självbetjäning. Kom dock ihåg att som minimum måste du betala det belopp din månadsfaktura ligger på.

Vad händer om jag inte kan betala månadsbetalningen på min kredit?

Kontakta kundtjänst omedelbart. En obetald månadsavgift är ett avtalsbrott. När betalningen försenas läggs ränta på och i enlighet med inkassolagen, påminnelse- och inkassoavgifter. Vi skickar en betalningspåminnelse 14 dagar efter fakturans förfallodatum.

Var hittar jag faktureringsinformation?

Du kan visa din faktureringsinformation genom att logga in i Monefits självbetjäning.

Säkerhet och allmän information om Monefits tjänster

Är det säkert att ansöka om ett Monefit kreditkonto?

Ja. Vi identifierar alla kunder säkert med bank-ID. Vi behandlar alltid kundinformation konfidentiellt. Informationen lämnas inte ut till tredje parter, förutom till myndigheter och partners som ansvarar för fakturering eller inkasso.